Monday, May 3, 2010

5 turundus-soovitust väikeettevõtjale

Artikkel Overline Marketing't, kes muide samuti Facebookis fänne kogub:)


Tänane ettevõtluskeskkond meenutab pisut nõukaaega - vahendeid napib ning paljud kiikavad pikisilmi piiri taha, vabaduse ja õnne ootuses. Käibevahendite defitsiidi tingimustes on ausse tõusnud kuldsed käed – palju asju, mis paar aastat tagasi osteti möödaminnes sisse, üritatakse võimalusel teha ise. Nii on ka turundusega.

Ülekantud tähenduses on ka täna oskusega seepi keeta üht-teist kasulikku peale hakata. Digitaalkanalites tehtava turunduse vallast paar praktilist nõuannet väikeettevõtjaist iseturundajatele:

  1. Tee meedialuuret. Ole kursis, mida sinust ning sinu konkurentidest online-kanalites räägitakse. Google Alerts aitab sul automatiseeritult jälgida, kui sinu või konkurendi nimi ilmub otsingutulemustesse. Kui leiad firmast mõne pühendunuma Facebook’i või Twitter’i kasutaja, siis selmet teda sotsiaalmeediasse raisatud aja pärast noomida, tee talle ülesandeks mainitud kanalites igapäevaselt oma konkurentidega seotud tegevusi jälgida. Pikemalt loe sotsiaalse meedia monitooringust OKIA blogis.
  2. Ole loov ja eristu. Keeruline soovitus konservatiivsel ajal, kuid eluliselt vajalik. Tehes asju samamoodi nagu kõik teised on sul võimalik olla ainult odavam. See on tee hukatusse, leia oma eksistentsi eripärad ning julge need välja öelda.
  3. Kasuta sotsiaalmeedia võimalusi. Üleüldises Facebook’i hulluses pööra tähelepanu ka LinkedIn’ile – kui Facebook’is käib tegevus kvantiteedile rõhudes, siis LinkedIn’is on vastupidi. LinkedIn turundusvõimalustest võib muuhulgas lugeda lehel Minubrand.ee
  4. Tee koostööd. Eestlaste rahvuslik viga on soov üritada hõivata kohalikus konnatiigis võimalikult sügav sopp, kus oma isikut nautides plätserdada. Väikerahva jaoks eeldab ambitsioon midagi laiemalt korda saata jõudude ühendamist ning egode allasurumist. Püüa vähem konkureerida ning rohkem koostööd teha.
  5. Tegele otsingumootoritega. Pidevalt. Ei ole ette näha, et kasutaja harjumused toodete ja teenuste kohta info hankimisel muutuksid. Teenust otsitakse üldiselt Google’st ning mõnevõrra ka kohalikust otsingumootorist. Kuidas kodulehega otsingumootorites edeneda, loe Kaidi SEO-teemalisest nõuandest.

No comments:

Post a Comment